4 Norgesmestere i feltritt ble kåret på Sørum i helgen!

Postet av Skedsmo Rideklubb den 17. Sep 2019

Fire nye norgesmestere i feltritt ble søndag kåret etter den avgjørende sprangrunden under dag 2 av Lillestrøm Horse Show på Sørum Fritidsgård. Søndagens utfordringer på sprangbanen endret i mindre grad rekkefølgen etter lørdagens dressur og terreng.Mathilde Sanders/Carfina over det nye Skedsmo Rideklubb hinderet - Foto Helene Gjerde Aamdal

I seniorklassen (presentert av Lille Strøm Bar) som gikk i CCN3*-S, var Caroline Walan Brekke/Odt Ghareeb fra Øvre Romerike Rideklubb en klar gullvinner etter å ha toppet resultatlisten etter hver delprøve. Her hadde lørdagens terrengprøve redusert startfeltet med 50 %, og kun tre møtte til start på sprangbanen. Sølvet gikk til Heidi Bratlie Larsen/Sir Cisco e. Sansisco/Arpeggio fra Fossum Hestesportklubb. For vår egen Mathilde Sanders/Carfina e. Chirivell/General Assembly xx (Skedsmo Rideklubb) endte sprangprøven i en kjedelig eliminasjon.Blankpussede og fine Kongepokaler - Foto Helene Gjerde Aamdal

Emilie tok UR-gullet
Emilie Lindgren Laumann understreket i UR-klassen CCN2*-S (presentert av Champion) i helgen hos Skedsmo Rideklubb ytterligere en gang hvilket kvalitet hun og hennes DV-vallak Heinsgårdens Chillo e. Candillo/Solos Landtinus står for. Etter en innledende dressur der hun lå på andreplass fulgte hun opp med feilfri runde i terrenget og feilfri runde på sprangbanen.

Emilies klubbvenninne fra Ullensaker Rideklubb Andrea Årbogen Sandbakken/Tarzan e. Haydn/Cortus ga henne imidlertid hard konkurranse. I likhet med Emilie holdt Andrea nullen på sprangbanen også, men måtte ta til takke med en sterk sølvmedalje. Bronsen gikk til Ingrid Elvevoll Haga/Uzelia også fra Ullensaker Rideklubb.

Juniorgull til Kristine
Topp tre i juniorklassen (KS Hestesport’s H100) forble uendret etter sprangprøven. Kristine Tynes Heen/Ealgary B e. Silverstone/Goodtimes innledet sitt mesterskap med en andreplass etter dressuren, fulgte opp med en helt feilfri runde i terrenget med like feilfri runde på sprangbanen. Dermed satt gullet sikkert hos ekvipasjen fra Brekka Rideklubb.

Det var små marginer etter lørdagen mellom Hedda og tredjeplasserte Madelen Hansen Sørlie/Chasing Hilo e. Naravant/Pokal fra Skedsmo Rideklubb. Kun 0,2 skilte i straff. På sprangbanen ble det imidlertid 24 feilpoeng – og bronsen var et faktum for Madelen, mens sølvet gikk til Hedda.Madelen Hansen Sørlie og ponnien Chasing Hilo tok bronse - Arkivfoto fra tidligere stevne.

Gull til Mariell
Mariell Sivertsen/Shadow fra Øvre Romerike Rideklubb beholdt ledelsen gjennom hele mesterskapet i ponniklassen (Heimer’s NM ponni). Med god nok ledelse etter dressur og terreng, tålte hun 8 feilpoeng på sprangbanen og tok gullet med 36,6 feilpoeng foran Hanne Celine Madsen Boye/Elmelund’s Perry e. Glanvyrnwy Squire/Bubbly Noggin fra Arendal og Grimstad Rideklubb som ble stående med 37,9 i straff.

Emilie Lid Lindahl/Move on Lady Primrose e. Frederiksminde Hazy Move On/Coosheen Thyme fra Ullensaker Rideklubb red seg opp fra en innledende syvendeplass i dressuren til en femteplass etter en feilfri runde i terrenget. Med fire feilpoeng på sprangbanen ble resultatet en god bronseplass.

De 4 Norgesmesterne fulgt av TD Anton Granhus, NRYF President Tore Sannum, Hovedsponsor Jakhelln Gruppen v/Marit Jakhelln og Skiedsmo Dragon Compagnie - Foto Helene Gjerde AamdalKlare til premieseremoni - Foto Helene Gjerde AamdalSe flere resultater her

Vi benytter anledningen til å takke alle våre fantastiske sponsorer som gjør det økonomisk mulig å arrangere stevner på Sørum Fritidsgård. En stor takk også til alle frivillige som står på dag og natt for å gjennomføre med stil.

Tommel opp fra Stevneleder Nina Hjelle - Foto Helene Gjerde AamdalTakk også til fotograf Helene Gjerde Aamdal som tar så fine bilder. Bilder for salg finner dere på hennes facebook side - søk henne opp: Amatørfotograf Helene Gjerde Aamdal.