Sørum Cup 2023 - sponset av SISU

Postet av Skedsmo Rideklubb den 10. Mai 2023

Stevneåret i Skedsmo Rideklubb starter hvert år med den populære Sørum Cup`n – til stor glede for store og små ryttere! Cupen går i både sprang og dressur, og hver av grenene går over tre omganger.

Dressur:

Årets Sørum Cup dressur ble arrangert den 29. januar, 19. februar og finale 19. mars. Vi opplevde i år litt mindre pågang til cupen enn vanlig, men kunne med glede se at det igjen er mange rideskole-ekvipasjer til start – dette er stas!

I år ble det kun cup-klasser i LC og LB, men det betyr ikke at det var mindre spennende av den grunn. Det var tett i teten, og ingenting var avgjort før siste ekvipasje hadde ridd.

Vi gratulerer de premierte:

Sørum Cup Dressur 2023 - LC:

1 plass - Tomine Grov og Dille Donkey Diva

2 plass - Martine Meyn Ruud og Scarlet Empress

3 plass - Kari Anne Bjørnseth Nøkleby og Gira

Sørum Cup Dressur 2023 - LB:

1 plass - Emma René Mendoza Dåvøy og Stall Kankerud`s Isis

2 plass - Emma Sofie Bergset Nuland og Jahrs mr Clyde

3 plass - Hannah Foss Jentoft og Tobajo Alvarado

Sprang:

Sørum Cupen i sprang ble i år arrangert 12. februar, 26. februar, og med finale 12. mars. Vi startet første runde med ca 60 startende. Deretter fikk vi flere påmeldinger for hver runde. Det var egentlig hele 101 påmeldte starter den 12. mars, men vi er svært fornøyde med de 98 som stilte til start under finalen. Det er gøy å arrangere stevner når det kommer mange startende!

I flere av klassene var det mange som kjempet om plasseringene. I 70 cm ble det endringer på pallen i finaleomgangen, og i 80 cm var det helt likt i gullkampen før finalen.

Sørum Cup Sprang 2023 – 70 cm

1.plass - Celine Nordal Nielsen og Gamblers Sweet Ella

2.plass - Emma Sofie Bergset Nuland og Jahr mr Clyde

3.plass - Leona Beyrer og The Grumpy Bagder

Sørum Cup Sprang 2023 – 80 cm

1.plass - Mie Bosvik og Sugar Man

2.plass - Olivia Jensine Hansen og Juels Santana

3.plass - Amanda Kittilsen Nisson og Niblisse Van Bareelhof

Sørum Cup Sprang 2023 – 90 cm

1.plass - Mille Nysæther-Faanes og Noble Forest

Sørum Cup Sprang 2023 – 100 cm

1.plass - Synne Breidalen Granum og Joy Envoy

2.plass - Mira Valjord og Enterprice

3.plass - Karina Ekern og Bjørndalens Caralina

Vi gratulerer de premierte i cupen og retter en stor takk til våre sponsorer SISU Hest & Husdyr og TopHorse

Vi vil også benytte anledningen til å takke alle de frivillige som bidrar med alt fra kaker, banebygging og dirigering av biler og hengere. Dere er helt uunnværlige.