Rehabilitering av Klubbstallen

Postet av Skedsmo Rideklubb den 4. Mai 2021

Skedsmo rideklubb har siden 1987 driftet klubbstall på Sørum fritidsgård med plass til 22 hester. Stallbygningen leies av Lillestrøm Kommune, men rideklubben står for vedlikehold. Etter en lang prosess er vi nå endelig klare for en større rehabilitering av bygget. Det er absolutt på tide.

Ny boksinnredning skal på plass, gulvet skal få en overhaling og ny støp, nye vinduer og dører skal inn. I tillegg blir det gjort utbedringer på loft og utvendig tak. El og rør anlegg skal også gjennomgås og utbedres. Forhåpentligvis blir det også nytt ventilasjonsanlegg og når arbeidet er ferdig skal stallen få ett nytt strøk med utvendig maling!

De store innvendige arbeidene starter 5. juli i samarbeid med SISU hest og husdyr, men en del arbeid er allerede i gang på dugnad. Loftet er tømt for utstyr og nå er det klart for vask og utbedring.

Vi har slitt med fukt på loftet, men dette skal nå fikses. Alt privat utstyr er ryddet ut og noen gamle klenodier som en bl.a en gammel høyheis er løftet ned og gitt bort på Finn.no.

Image.jpeg

Fantastisk flott dugnadsinnsats av oppstallørene som har gjort dette på rekordtid. Nå gjennstår litt vask og rens av loftet, så kan vi sjekke av første punkt på listen.

Vi gleder oss til klubbstallen skal få en velfortjent utbedring.