Vi følger Adele og Dumle på vei tl EM ponni Dressur i Polen

Postet av Skedsmo Rideklubb den 12. Aug 2021

Ferden gikk videre fra Danmark om natten, til en stall utenfor Berlin. Vi kjørte i kolonne med familiene til to av de andre på dressurlaget, noe som føltes veldig trygt og avlastende for oss som er debutanter med internasjonale stevner.

I Tyskland hvilte ponniene hele søndagen; de hadde bokser og tilgang på luftegårder. Nyvaskede Dumle brukte muligheten til å pynte seg litt ekstra til EM:

Så gikk ferden videre til Polen natt til mandag, og nokså slitne ankom vi Strzegom på morgenen. Deilig å være fremme, og vi gikk igang med å pakke ut, og pynte stallen med flagg.

Tirsdag var det vetsjekk, og alle gikk gjennom uten problemer.

Fra venstre: Mira/Herikos Bredager, landslagstrener Siril Helljesen, Adele/Dumle, Ingvild/Wotan, Emma/Vercingetorix

På kvelden var det åpningsseremoni, med herlig stemning og mye liv og røre. Det er mange deltagere, ettersom det er EM for både dressur, sprang og feltritt. I tillegg til dressur, stiller Norge med et lag i sprang, og det ble felles fotografering av alle etter selve seremonien.

Mye av tiden på slike lange stevneopphold, brukes til å holde ponniene tilfredse og i form, med fóring, møkking, bære vann, stelle, leie, gresse, trene, spyle, ny runde med leie, gresse, vaske utstyr, fóre, møkke osv osv. Dumle ser ut til å ha taklet den lange reisen fint, og er rolig og avslappet på boksen. Området har store grøntarealer, noe livsnyteren Dumle selvsagt bruker til fulle.

Særlig sprang- og feltrittarenaene er herlige her; i parklignende område med enorme eiketrær som gir god skygge i varmen.

Det er 64 startene i dressur, og startene fordeles over 2 dager.

Nå er mesterskapet igang for dressuren, og Mira/Herikos Bredager og Ingvild/Wotan har allerede vært i ilden i dag. Det er skyhøyt nivå her, og den minste feil koster dyrt. Begge disse jentene var kjempeflinke og red stabile og gode program. Adele rir 11:20 i morgen (torsdag).

Kryss fingrene, og følg med live!

EM er ikke på equipe, men kan følges her: https://zawodykonne.com/zawody/50/1142/6725

Travle dager, men vi oppdaterer etterhvert😃

Anett, Adele og Dumle